Zespół Szkół Politechnicznych

im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/szablon_zsp/functions.php on line 205

Wycieczka do Londynu

IMG 7365 logoW dniach od 9 do 14 listopada 2014 roku, 15 uczniów naszej szkoły wzięło udział w wycieczce do Londynu, zorganizowanej przez biuro turystyczne "Voyage". Program wycieczki był bardzo bogaty i zapewnił zwiedzenie wszystkich najbardziej popularnych atrakcji. Rozpoczęliśmy od spaceru wzdłuż Tamizy mijając po drodze London Bridge, a następnie Katedrę Southwark, Teatr Szekspirowski i Galerię Tate Modem. Mostem Millenium Bridge przeszliśmy na drugą stronę rzeki ku Katedrze Św. Pawła. Kolejny dzień rozpoczęliśmy obserwacją zmiany warty pod Pałacem Buckingham.

Następnie, przeszliśmy przez St. James's Park pod gmach Opactwa Westministerskiego oraz Domy Parlamentu wraz ze słynną wieżą Zegarową i Big Ben'em. Ulicą Whitehall doszliśmy do Trafalgar Square, mijając po drodze siedzibę premiera 10 Downing Street oraz bramy Stajni Królewskich. Zdecydowaną atrakcją tego dnia było zwiedzanie muzeum figur woskowych Madame Tussaud's. W Galerii Narodowej zobaczyliśmy słynne 'Słoneczniki' van Gogh'a oraz podziwialiśmy dzieła Leonarda da Vinci. Dzień zakończyliśmy udając się na Piccadilly Circus, Leicester Square oraz China Town w dzielnicy Soho. Trzeciego dnia, zwiedziliśmy najstarsze i największe muzeum w Wielkiej Brytanii - British Museum oraz Muzeum Historii Naturalnej. Był również czas na zakup pamiątek. W dniu wyjazdu, odbyliśmy rejs statkiem turystycznym po Tamizie, który podwiózł nas na mierzącą 135 metrów karuzelę widokową zwaną London Eye. Z centrum miasta udaliśmy się do dzielnicy drapaczy chmur Canary Wharf, a następnie przejechaliśmy do Greenwich - miejsca, w którym przebiega południk "0".

Poza zwiedzaniem wszystkich "highlights" miasta, mieliśmy ogromne szczęście przebywać w Londynie w listopadzie. To czas upamiętniający Remembrance Day - Dzień Pamięci, święto obchodzone na cześć poległych żołnierzy w wojnach. Dzień ten nazywany jest także Poppy Day - Dniem Maku. Prócz wszechobecnych, symbolicznych maków wpiętych w ubrania przechodniów, mieliśmy niewątpliwą przyjemność zobaczenia zjawiskowej wystawy składającej się z 888.246 ceramicznych maków rozprzestrzeniających się na terenie otaczającym Tower of London. Ponadto, listopad rozpoczyna już bożonarodzeniowe przygotowania, więc świąteczne oświetlenie, dekoracje oraz choinki dodawały wyjątkowego uroku tej jakże unikatowej stolicy.

Uczniowie wielokrotnie jechali metrem, a niespodziewane problemy z biletami niektórych osób dały im możliwość samodzielnego szukania pomocy w języku angielskim. Jak sami stwierdzili, wycieczka uświadomiła im, że rady nauczycieli na temat nauki języka angielskiego to nie mrzonki i wracali do Polski z postanowieniem pilnej nauki w przyszłości. Ponadto, opiekunowie grupy pani Katarzyna Graczyk oraz pani Honorata Olejniczak nie byłyby sobą, gdyby nie zorganizowały uczniom lekcji języka angielskiego, która była możliwością na podsumowanie ulubionych atrakcji i momentów wycieczki, a także kolejnego ćwiczenia umiejętności językowych.

"Londyn w pigułce" był wspaniałą możliwością do poszerzania horyzontów i uświadomienia sobie jak wiele jest do zobaczenia na świecie. By jeszcze bardziej przybliżyć społeczności szkolnej tematykę wycieczki i podzielić się tym niezwykłym przeżyciem, w przygotowaniu jest wystawa zdjęć.

GALERIA

Wyszukiwarka

Złota Tarcza - Technika

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Technikum nr 1 w Zespole Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni jest w gronie najlepszych techników w Rankingu PERSPEKTYWY 2021 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2021”

edziennik

Zdalne lekcje

Office365

Procedury ZSP

Projekt: Nauka - to lubię!

Projekt: Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego – stawiamy na kształcenie fachowców!