Zespół Szkół Politechnicznych

im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/szablon_zsp/functions.php on line 205

Perły Dalmacji

logo Chorwacja 2019

W dniach od 28 września do 5 października 2019 roku, grupa młodzieży z ZSP pod opieką pani Katarzyny Graczyk oraz pani Honoraty Olejniczak, przebywała na wycieczce w ramach projektu edukacyjnego "Granice mojego języka są granicami mojego świata". Uczniowie mieli możliwość poznawania historii, kultury i przyrody oraz wykorzystywali w praktyce znajomość języka obcego.

Krystian Nowak (kl. II TI) zrealizował krótki film, w którym uchwycił najpiękniejsze miejsca odwiedzanych krajów (kliknij tutaj!), natomiast Paweł Kapela (kl. II TI) przygotował sprawozdanie z wyjazdu.

W nocy z 27 na 28 września, uczniowie z klas II TI (technik informatyk), III TAI (technik architektury krajobrazu i technik informatyk), IV TEK (technik ekonomista) i IV TB (technik budownictwa) wyruszyli na wycieczkę po państwach Europy, takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Słowenia i Austria. Łącznie przejechaliśmy ponad 3700 kilometrów! Głównym celem podróży była Dalmacja - historyczna kraina swoim zasięgiem obejmująca Chorwację, Bośnię i Hercegowinę oraz Czarnogórę na wschodnim wybrzeżu Morza Adriatyckiego. Jest też częścią Bałkanów i najpopularniejszym regionem turystycznym Chorwacji oraz Bośni i Hercegowiny. W drodze do Chorwacji zatrzymaliśmy się w Jaskiniach Punkvia, które są największym i najgłębszym systemem jaskiń w Morawskim Krasie. Liczne stalaktyty, stalagmity i stalagnaty były wyeksponowane dzięki wspaniałemu systemowi podświetlenia. Z okien hotelu, w którym zatrzymaliśmy się na pierwszą noc mieliśmy widok na największe jezioro w Europie Środkowej - Balaton. Kolejne trzy dni spędziliśmy na wyspie Ciovo pod Trogirem, gdzie od wybrzeża Adriatyku dzieliło nas parę kroków z hotelu. W Chorwacji odpoczywaliśmy na plaży, zwiedzaliśmy urokliwe miasta, takie jak Trogir, Split i Dubrovnik oraz podziwialiśmy piękno przyrody w parkach narodowych Jezior Plitwickich oraz rzeki Krk. Znalazł się także czas na zajęcia z języka angielskiego. Podczas jazdy autobusem podziwialiśmy malownicze widoki będące połączeniem morza oraz gór. W Bośni i Hercegowinie odwiedziliśmy Medjugorie będące pielgrzymkowym sercem tego kraju oraz Mostar, w którym zaobserwować można wpływy tureckie i specyficzną architekturę. Ostatnim punktem naszej wycieczki był krótki pobyt w Wiedniu. Odwiedziliśmy między innymi słynną ulicę Graben, Hofburg oraz katedrę. W stolicy Austrii można dostrzec współgrające ze sobą tradycję i nowoczesność.

Paweł Kapela

GALERIA

Wyszukiwarka

Złota Tarcza - Technika

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Technikum nr 1 w Zespole Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni jest w gronie najlepszych techników w Rankingu PERSPEKTYWY 2021 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2021”

edziennik

Zdalne lekcje

Office365

Procedury ZSP

Projekt: Nauka - to lubię!

Projekt: Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego – stawiamy na kształcenie fachowców!