Zespół Szkół Politechnicznych

im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/szablon_zsp/functions.php on line 205

Greckie skarby

logo Grecja 2018W dniach od 29 września do 6 października 2018 roku, w ramach III etapu projektu edukacyjnego "Język obcy w praktyce", grupa uczniów naszej szkoły poznawała uroki Riwiery Olimpijskiej w Grecji, położonej we wschodniej części Macedonii, nad Morzem Egejskim. Region ten słynie z przepięknych, piaszczystych plaż, a także ciepłego morza. Turystów przyciągają tutaj zielone gaje oliwne, niezwykle ciepły klimat, a także gwarne, greckie tawerny.

Podróż autokarem zajęła nam wiele godzin, ale atrakcje, które czekały na nas w Grecji z pewnością wynagrodziły nam ten trud. Zatrzymaliśmy się w miasteczku Leptokaria, leżącym między słynnym masywem górskim Olimp, a pięknym Morzem Egejskim. Korzystając z słonecznej pogody wypoczywaliśmy na plaży oraz w pobliskich kawiarniach przy lodach i kawie.

Pierwszego dnia udaliśmy się do parku narodowego na terenie masywu góry Olimp, gdzie kiedyś przechadzał się Zeus wraz z pozostałymi greckimi bogami. Park od 1917 roku znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Przyrody UNESCO i objęty jest całkowitą ochroną biosfery Odwiedziliśmy też położone u podnóża Olimpu miasteczko Litochoro oraz wybraliśmy się na spacer jednym z ładniejszych szlaków - Doliną Enipeas.

Kolejny dzień dostarczył nam mnóstwa wrażeń, ponieważ zwiedzaliśmy Meteory - klasztory z XI i XIII wieku zawieszone między niebem a ziemią. Jest to zdecydowanie jedno z najbardziej fascynujących miejsc na świecie. Pojedyncze skały wznoszą się na ok. 540 metrów, a na szczytach umiejscowiony jest zespół prawosławnych klasztorów (monastyrów). W drodze powrotnej odwiedziliśmy pracownię ikon bizantyjskich, gdzie mieliśmy możliwość poznania tajników ich powstawania.

Trzeci dzień był spotkaniem z historią sprzed tysięcy lat. Udaliśmy się do miejscowości Vergina, będącej jednym z najznakomitszych w Grecji miejsc archeologicznych. Grecki archeolog Manolis Andronikos uznał, że odkryty tam najbogatszy grób należał do Filipa II, ojca Aleksandra Wielkiego i twórcy macedońskiej potęgi z IV w.p.n.e. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Salonikach. Najbardziej charakterystycznym obiektem jest tam Biała Wieża, wchodząca dawniej w skład fortyfikacji wybudowanych przez sułtana Sulejmana Wspaniałego.

Ostatni dzień spędziliśmy w stolicy Grecji - Atenach, stanowiącej kolebkę demokracji. Historia tego miasta przekracza 3 tysiące lat. Jest jednym z najważniejszych destynacji turystycznych Europy z imponującymi zabytkami starożytności. Zwiedziliśmy Wzgórze Akropolu, Świątynię Ateny Nike, Partenon, Teatr Dionizosa, Agorę Grecką i Stadion Olimpijski. Mieliśmy też okazję zaobserwować zmianę warty przed Pałacem Prezydenckim.

Do Leptokarii wracaliśmy przez przełęcz Termopile, miejsce słynnej bitwy z 480 r. p.n.e. Ostatnie dwa dni wycieczki upłynęły nam na podróży powrotnej.

Wycieczka na pewno każdemu zapadła w pamięć dzięki super zabawie, pięknych widokach i panującej wśród uczniów atmosferze. Mieliśmy szansę poznać bliżej kulturę grecką oraz wykorzystać w praktyce umiejętności językowe.

Dziękujemy za opiekę i zorganizowanie wycieczki pani Katarzynie Graczyk i pani Anecie Sarbinowskiej-Murawieckiej.

Izabela Czech, Szymon Smodlibowski

GALERIA

Wyszukiwarka

Złota Tarcza - Technika

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Technikum nr 1 w Zespole Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni jest w gronie najlepszych techników w Rankingu PERSPEKTYWY 2021 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2021”

edziennik

Zdalne lekcje

Office365

Procedury ZSP

Projekt: Nauka - to lubię!

Projekt: Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego – stawiamy na kształcenie fachowców!