Na zajęciach dodatkowych "Matematyka narzędziem w moim zawodzie", realizowanych w ramach projektu "Nauka – to lubię!", uczniowie uczący się w zawodzie technik budownictwa oraz w zawodzie technik architektury krajobrazu zapoznali się z Ciągiem Fibonacciego. Wykonując doświadczenia – liczenie par królików i przodków trutnia uczniowie odkryli, w jaki sposób powstają kolejne wyrazy tego ciągu. Dodatkowo badali zależności między wyrazami ciągu Fibonacciego konstruując pięciokąt foremny z kolorowej kwadratowej kartki, a następnie wyznaczając stosunek między bokiem pięciokąta i jego przekątną.
Uczniowie korzystali z filmu "Jak z kwadratowej kartki papieru zrobić pięciokąt foremny?"Jak z kwadratowej kartki papieru zrobić pięciokąt foremny?". Z tym ciągiem związane jest również pojęcie złotej liczby i złotego podziału odcinka. Uczniowie obejrzeli film o występowaniu Ciągu Fibonacciego i złotej liczby w różnych dziedzinach życia tj. przyroda, architektura, muzyka, matematyka.
Następnie za pomocą miarki badali, czy mają boskie wymiary, zgodne ze złotą liczbą. Na koniec wykorzystując planszę interaktywną i opis ciągu na stronie "Matematyka innego wymiaru: Ciąg Fibonacciego czyli jeszcze o złotej proporcji", uczniowie wykonali na papierze milimetrowym rysunek Spirali Fibonacciego.
GALERIA