Już trzeci raz patronem konkursu dla uczniów oddziałów gimnazjalnych oraz klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej, organizowanego pod hasłem "Potyczki Informatyczne", jest Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych. Organizacja ta zajmuje się najnowszymi technologiami oraz mediami edukacyjnymi. W jej skład wchodzą naukowcy z wielu ośrodków akademickich w kraju, na czele z prof. dr. hab. Wacławem Strykowskim z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych jest również fundatorem cennej nagrody dla jednego z uczestników konkursu. Więcej o towarzystwie...
Jedna z grudniowych lekcji informatyki w klasach pierwszych, tradycyjnie przeznaczona była na Godzinę Kodowania - udział uczniów Zespołu Szkół Politechnicznych w inicjatywie skierowanej do młodych ludzi z całego świata. Tak jak w latach minionych, uczniowie poznawali zasady przeprowadzenia prostych zajęć z kodowania, które będą mogli zrealizować programując np. z młodszym rodzeństwem. Bardziej zaawansowani pokusili się o realizację trudniejszych projektów. Wszystkim gratulujemy zapału! Więcej o akcji można znaleźć na stronie www.hourofcode.com.
Również w tym roku patronem konkursu dla gimnazjalistów "Potyczki Informatyczne" jest Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych, działające przy Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Towarzystwo skupia naukowców z wielu ośrodków akademickich w kraju. Istnieje od 1995 roku i zajmuje się najnowszymi technologiami oraz mediami edukacyjnymi, a także prowadzi działania w zakresie technologii kształcenia i pedagogiki medialnej. Prezesem organizacji jest prof. zw. dr hab. Wacław Strykowski. Więcej o towarzystwie...
Godzina Kodowania, organizowana w ramach amerykańskiego Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest jedną z największych inicjatyw edukacyjnych w historii, adresowaną do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce, a od czterech lat również wśród uczniów Zespołu Szkół Politechnicznych. W tym roku uczniowie klas pierwszych technikum i branżowej szkoły I stopnia poznają m.in. zasady przeprowadzenia prostych zajęć z kodowania dla najmłodszych. Swoje umiejętności będą mogli wykorzystać programując np. z młodszym rodzeństwem. Więcej o akcji można znaleźć na stronie www.hourofcode.com.
Uczniowie klasy informatycznych: II TI i II TAI - w ramach zajęć z jednostki modułowej Stosowanie technik graficznych i multimedialnych, jak również uczniowie kl. I TI, wzięli udział w konkursie pod hasłem "Magia Świąt". Organizatorem konkursu był NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa), koordynator projektu IT Szkoła. W ramach konkursu uczniowie stworzyli prace przy użyciu różnych technik i narzędzi do projektowania grafiki komputerowej. Tematyka prac nawiązywała do Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Zakończyły się szkolne eliminacje V Olimpiady Bibliologicznej i Informatologicznej, organizowanej przez Uniwersytet Łódzki. Celem konkursu jest rozbudzenie wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych zainteresowań związanych z książką, informacją, kulturą czytelniczą i biblioteką – w tym również cyfrowymi nowościami w tym zakresie. Zespół Szkół Politechnicznych na kolejnym etapie reprezentować będą cztery osoby: Stanisław Roszkowiak z klasy II TI (technik informatyk) oraz Klaudia Wojciechowska, Mateusz Chmielewski i Mikołaj Zielonka z klasy III TI (technik informatyk).
Zespół Szkół Politechnicznych we Wrześni zajął II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie "Mam to w BIP-ie", monitorującym dostępność Biuletynów Informacji Publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących. Indywidualnie najlepsze wyniki zajęli uczniowie klas informatycznych: Adrianna Nowakowska i Jacek Nowak z kl. II TI oraz Jan Kaźmierski i Dawid Zieliński z klasy I TAI.
Już piąty rok Zespół Szkół Politechnicznych bierze udział w programie „IT Szkoła” - internetowym, otwartym programie studiów e-learningowych w zakresie teorii oraz zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W ramach programu nauczyciele wykorzystują na swoich lekcjach materiały i kursy informatyczne, a uczniowie uzyskują certyfikaty Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki, Polskiej Wszechnicy Informatycznej oraz NASK. Warto podkreślić, że w tym roku nasza szkoła zajęła ponownie III miejsce wśród placówek województwa wielkopolskiego, biorących udział w tym programie.
Dzisiaj w naszej szkole odbyło się spotkanie podsumowujące 9 miesięczny projekt "Programuj u siebie" organizowany przez stowarzyszenie Talent. Podczas spotkania omówione zostały najważniejsze punkty zrealizowane podczas zajęć oraz wyniki konkursów. Najlepsi uczniowie w konkursie ogólnopolskim otrzymali nagrody, które wręczył Starosta Wrzesiński, pan Dionizy Jaśniewicz. Wszyscy uczestnicy projektu otrzymali pamiątkowe koszulki i zaświadczenia o uczestnictwie w projekcie.
W ramach projektu "Programuj u Siebie", realizowanego we współpracy z Fundacją PZU, w okresie od września 2016 do czerwca 2017 roku, w ośmiu ośrodkach, w różnych regionach Polski, odbywały się zajęcia pozalekcyjne rozwijające myślenie algorytmiczne i umiejętności programowania. Jednym z założeń projektu było wybranie najlepszych uczniów, którzy poprowadzą sami zajęcia jako młodzi instruktorzy (pod okiem opiekuna).
W dniach od 8 do 12 maja 2017 roku klasa III TI (technik informatyk) pod opieką panów Bogdana Murawieckiego i Rafała M. Sochy wzięła udział w zajęciach laboratoryjnych na Politechnice Poznańskiej. Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość wykonania wielu ćwiczeń związanych ze swoim zawodem. Dokonali instalacji systemów operacyjnych Windows i Linux, tworzyli strony internetowe, spawali światłowody, montowali i konfigurowali tor miedziany oraz dokonywali jego pomiarów.
W ramach projektu „Programuj u Siebie”, realizowanego we współpracy z Fundacją PZU, w okresie od września 2016 do czerwca 2017 roku, w 8 ośrodkach, w różnych regionach Polski, odbywają się zajęcia pozalekcyjne rozwijające myślenie algorytmiczne i umiejętności programowania. Dla uczniów przygotowane zostały także konkursy lokalne oraz konkursy ogólnopolskie z zadaniami programistycznymi, o różnym stopniu trudności.
Zakończyła się kolejna olimpiada dotycząca mediów - Olimpiada Bibliologiczna i Informatologiczna - organizowana przez Uniwersytet Łódzki. Celem współzawodnictwa było m.in. rozbudzenie wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych zainteresowań związanych z książką, informacją, kulturą czytelniczą i biblioteką. Finał odbył się 24 kwietnia 2017 roku w Łodzi.
W dniach 7-8 kwietnia 2017 r. w Warszawie, odbył się finał VI Olimpiady Medialnej, organizowanej przez Fundację Nowe Media, wspólnie z partnerami naukowymi: Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS i Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim konkursu była "Polska w mediach, media w Polsce". Wśród tegorocznych finalistów olimpiady znalazł się Adam Marciniak, uczeń klasy III TI (technik informatyk) Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni.
W sobotę 1 kwietnia 2017 roku w ramach projektu "Programuj u siebie" odbyła się pierwsza runda ogólnopolskiego konkursu z programowania w języku C++. W ciągu niespełna trzech godzin uczniowie musieli zmierzyć się z trzema zadaniami z algorytmiki. Konkurs składa się z dwóch etapów - drugi i ostatni etap odbędzie się 22 kwietnia. Na wyniki końcowe składa się suma punktów z obu części konkursu (w pierwszym etapie można było uzyskać maksymalnie 300 punktów). Po pierwszym etapie na pierwszym miejscu z maksymalną liczbą punktów znalazło się sześć osób (troje to uczniowie ZSP Września).